Günahkar axtarmayaq...

Günahkar axtarmayaq...
 

İtirdiyimiz dəyərləri tapaq 

Gündəmin qaynarlığı içində elə məsələlər var ki, onlar yerində saymaqda davam edir. Maraqlıdır, bu istiqamətdə davamiyyət nədənsə çox zəifdir. Birbaşa mənada işlətdiyim bu davamiyyət sözünün məğzinə varan da çox azdır. Elə ona görə yerimizdə sayırıq.

...Dəyərlərdən danışmaq istəyirəm, o dəyərlərdən ki, ona istənilən zamanda tarixi formasiyalarda həmişə ehtiyac olub. Mövzudan kənar olsa da, düşünməyin özü belə çətindir ki, həmin dəyərlərə ehtiyac yaranmasaydı, görəsən, hansı vəziyyətdə qalardıq, əcəba? Yəni bugünədək olan zaman çərçivəsində...

Diqqət edək, cəmiyyət bütöv bir tam kimi görünsə , bu, çox aldadıcıdır. Yəni tərkibindəkilərə nəzərən. Həmin tamın içindəki zərrələrin hər biri zərrəciklərdən ibarətdir. Zərrəcik olsa da, orda yaşananlar, baş verənlər kəmiyyət göstəricisi mənəvi məqamlara görə, böyükdür. Özü çox böyük. Uzağa getmək lazım deyil, bugünlərdə ictimailəşən hadisəni, 13 yaşlı qızın ailə dramını yada salmaq yetər.

Bu hadisə əslində, baş verən belə hadisələrin bir qismidir. İctimailəşdirildiyinə görə hamı bu barədə xəbərdar oldu. Lakin bəzən bu cür hadisələr daha yetkin yaşda baş verəndə, o, bu qədər ajiotaj doğurmur.  Məsələnin ciddiliyi onun azyaşlı ilə bağlı olmasıdır. Təkrar edirəm, bu tip hadisələr yuxarı yaşlarda baş verərsə, onun sonu da başqa cür olur. İşin diqqətçəkən tərəfi ağırlığı da məhz bu hadisədə əsas iştirakçının azyaşlı olmasıdır. Baxmayaraq ki qarşı tərəf onun yaşıyla müqayisədə nəinki yuxarı, müqayisəedilməz həddədir...

Hadisədən hamı xəbərdar olduğu üçün təfərrüatlara varmıram,  günahkar axtarışında da deyiləm, bu, bəlli qurumların işi, vəzifəsidir. Lakin istənilən hadisədə qınamağın da tərəfdarı deyiləm.  Məntiqlə, hadisədən sonra bu nəsnələrin hansısa formada müsbət nəticə verəcəyi mümkün deyil. Amma maarifləndirmə həmişə, hər addımda olmalıdır, özü nəinki olmalı, o, ilk addımdan öndə dayanmalıdır hər zaman.

Maarifçilik ideyalarının meydana gəldiyi cəmiyyətlərdən bizi əsrlər ayırsa da, deyəsən, ideyalar utopik olaraq qalıb. Çünki birmənalı şəkildə hamının dünyagörüşlü olduğunu söyləmək çətindir. Bu, işin, bəlkə dərdin yarısıdır. Dərdin böyüklüyü bizi qarabaqara izlədiyindən, hadisələr zaman-zaman, məkan-məkan üzə çıxmaqdadır. Elə son hadisəyə nəzər salsaq, azyaşlının nədən bu addımı atdığı da aydın olar.

Kimsəni qınamaq fikrindən qat-qat uzaq olduğumu sanıram, söylədim.  Lakin ailələrin, böyük dövləti yaradan  kiçik dövlətlərin timsalında qınamaqdan uzaq fikirlərə düşməmək mümkün deyil. Bunun adının olduğunu tam demək çətindir, amma var. Ona hardasa məsləhət, nəsihət, tövsiyə, daha geniş şəkildə götürsək,  bəlkə təbliğat s. demək mümkündür.  Hər halda, deyilənlər müsbət amaca söykənir, işin, küllün, cəmin xeyrinə hesablanıb.

Konkret desək, ailədə bütün üzvlər öz vəzifəsinin, məsuliyyətinin olduğunu bilməlidir. Öhdəlik həmçinin. Bilənlər bilməyənləri öyrətməli, başa salmalıdır. Yəni ailənin böyük, baş üzvləri öhdəsində olanların yaşamının bütün sahələrini diqqətdə, nəzarətdə saxlamalıdır. Bu nəzarət bütün ömür boyu əziyyət çəkməmək üçün vacibdir. Yoxsa, mümkün nəticə indidən, bəribaşdan məlumdur.

Bu, sivil cəmiyyət yaratmaq üçün gərək olanların bir qismidir. Amma bəzən əksinə olur.

Günümüzdə elə ailələrlə rastlaşırıq ki, nəinki onun kiçikyaşlı üzvlərinin, hələ başçılarının öyrənməli olduğu dəyərlər var. Bu dəyərləri bilmədiklərindən, vaxtında öyrənmədiklərindən mənfi hallar, hadisələr, problemlər yaşanmaqdadır. qədər ki həmin dəyərlərə malik deyillər, sonun necə olacağını təsəvvür etmək çətin ... qorxuludur.

Həmin 13 yaşlı azyaşlının ailəsində hansı dəyərlərin olduğunu heç kim deyə bilməz, buna iddia etmək etikadan kənardır, baxmayaraq ki olan hadisə göz qabağındadır. İstənilən halda, hadisələr olsa da, olmasa da, insanlar yaşından asılı olmayaraq daim ayaqda olmalı, öyrənməli, öyrənməli, öyrənməli öyrəndiyini tətbiq etməlidir. Çünki adı sadəcə ailə qurmaq olsa da, onun necə qurulduğu, nəyə xidmət etdiyi, cəmiyyətə hansı dəyəri verəcəyi çox önəmlidir. Nümunəvi ailələr sivil cəmiyyətin açarıdır, qapısıdır. Cahil insanların qurduğu, yaratdığı isə bunun tam əksidir.

Nədən dünyamızı inkişaf etdirmək, daha da gözəlləşdirmək varkən, geriliyə imza ataq? Niyə üzərimizdə işləməyərək nümunə olacaq nələrsə yaratmayaq? Dünya biz insanların üzərində, çiyinlərində var olursa, niyə onun möhkəm, hər mənada dayanıqlı olmasına cəhd etməyək?

Çalışmaq hər zaman vacibdir, yaşından, başından heç nədən asılı olmayaraq. Kimsə malik olduğu sahədə çalışmırsa, deməli, gözü iki addım irəlini görmür. Burnundan uzağı görmür, yəni. Bunu da birbaşa mənada deyirəm, dırnaqsız-filansız.

Burnundan uzağı, lap irəlini, daha çoxunu görənlərdən olaq. Nədən olmayaq?  Maariflənsək, daha gözəl sağlam cəmiyyət quruculuğunda nəinki zərbəçi, əlaçı da olarıq. Hər halda, bu, təkcə təhsil sahəsinin müvafiq göstəricisi, kəmiyyət-keyfiyyət meyarı, atributu deyil.

Dəyərlərin var olduğu, ona malik ailələr dəyərli cəmiyyət yaradır. Təkcə böyük-kiçik yerinin sıralandığı deyil, bilindiyi yerdə müsbətlər hökm sürür.

Dəyərlər minlərlədir, bunun hamısını bilmək çətindir, bilirəm. Lakin elə dəyərlər var ki, onu insan öz ailəsindən örnək götürərək özü ailə qurur,  kiçik birdövlətyaradır...

Bu dövlət dəyərlərin var olduğu yerdir, məkandır. Dünyadan köçənlərə ən ali duayerin, məkanın cənnət olsunsöyləməkdirsə, qalanlara ən böyük arzu ola bilər?

Müsbət dəyərlərin hökm sürdüyü, meydan suladığı, mənəvi var-dövlətin ən böyük sərvət sayıldığı bir cəmiyyətin qurucusu olaq.  Elə cəmiyyətlərdə qınaq obyektləri olmur, hər an məəttəl qaldığımız hadisələr baş vermir.

Dəyərə sahib olmaqla dəyərlərin dəyərdən salındığı zamana qarşı gedəkmi?

Bu, axının əksinə getmək qədər çətin olmaz, zənnimcə...

 

Nigar Orucova 

0.017741918563843