FATİHƏ SURƏSİNİN MESAJLARI

FATİHƏ SURƏSİNİN MESAJLARI
 

III YAZI

 (əvvəli ötən sayımızda)

 5) Fatihə surəsinin mövzuları

Fatihə Qurani-Kərimin özətidir, belə ki:

- Allah-doxsan doqquz adın (əsma-i hüsna) izah etdiyi xas (xüsusi deyil, xas, Onun kimisi yoxdur) isimdir;

- əl-həmdülillahbütün zat kamal sifətləri əhatə edir;

- Rəbb-il aləminbütün feili kövni sifətləri əhatə edir;

- ər-Rəhman, ər-Rəhimrəhmət olan dini əhatə edir;

- Maliki yəvmid-dinSon saat, Qiyamət, axirət, cənnət cəhənnəmlə bağlı ayələri əhatə edir;

- iyyakə nəbudubütün ibadətləri əhatə edir;

- iyyakə nəstəinibadətlərdə tövhid ixlası əhatə edir;

- ihdinas-siratəl - müstəqim - əxlaq, inanc, ibadət bəşəri münasibətlərə aid bütün doğruları əhatə edir;

- siratəlləzinə ənəmtə əleyhimbütün (keçmiş) yaxşılıqları əhatə edir;

- ğayril-mağdubi əleyhim ləddallinbütün (keçmiş) azğınlıqları əhatə edir;

- Fatihə uca Allahın təkliyini, bənzərsizliyini ifadə edir;

- Fatihə deyir ki, O, kainatın yaradıcısıdır;

- Fatihə deyir ki, yaradılan hər şey varlığını Ona borcludur;

- Fatihə deyir ki, O, həyat verən rəhmət qaynağıdır;

- Fatihə deyir ki, insanın qarşısında məsuliyyət daşıdığı tək varlıq Odur;

- O, həqiqi rəhbərdir, yardım edən tək gücdür;

- Fatihə insanı doğru işlərə, saleh əməllərə, xeyiri çoxaltmağa çağırır;

- Fatihə insana ölümü, axirəti, hesabı cənnət cəhənnəmi tanıdır;

- Fatihə deyir ki, insan bu dünyadakı əməllərinin hesabını verəcək;

- Fatihə deyir ki, iki dünya bir-birinə bağlıdır, hesabdan qaçış yoxdur, bu dünya axirətin tarlasıdır;

- Fatihə deyir ki, uca Allah elçiləri vasitəsi ilə mesajlarını insanlara çatdırmışdır. İnsanın vəzifəsinemət verilmişlərin yolunatabe olmaqdır;

- Fatihə insanı azmışların qəzəbə düçar olmuşların yolundan çəkindirir;

- Fatihə insanın könüllü, inanaraq, anlayaraq uca Allaha təslim olmasını istəyir;

- Fatihə deyir ki, qulluq ancaq uca Allahadır;

- Fatihə duaların ən gözəlidir;

- Fatihə insan həyatını nizamlayan ölçülər qoyur;

- Fatihə tövhid əqidəsinə dəvət edir;

- Fatihə deyir ki, əqidə mücərrəd anlayış deyil, onun meyvəsi, təsiri, dəlili olan işləri var, yəni iman sübut istəyir;

- Fatihə həmdlə başlayır, insana axirəti tanıdır, ibadəti, yardım istəməyi, hidayəti, uca Allahın yolu ilə getməyi öyrədir;

- Fatihə deyir ki, doğru həyat ölçülərini uca Allahın qoyduğu həyatdır;

- Fatihə deyir ki, tək olmaq uca Allahın haqqıdır;

- Fatihə deyir ki, insan olaraq yaradılmağın şükrü Ona təslim olmaqdır;

- İslamın əsası Allahı tanımaqdır, Fatihə Onu tanıdır;

- Fatihə deyir ki, O, çox şəfqətli bir Allahdır;

- Fatihə deyir ki, O, aləmlərin Rəbbidir;

- Fatihə deyir ki, gerçək yardımçı, insanı hidayətə yönəldən Odur;

- Fatihə deyir ki, O, əl-Malik olan Allahdır, idarəçiliyində tayı-bərabəri yoxdur, bu dünya axirətin sahibi Odur;

- Fatihə deyir ki, ibadətlərin ən gözəli ixlasla, səmimi, inanaraq edilənidir;

- Fatihə uca Allahdan başqasına qulluğu rədd edir;

- Fatihə deyir ki, insan azadlığının əsası Ona təslim olmaqdır;

- Fatihə deyir ki, İslam inancının əsası uca Allaha axirət gününə inanmaqdır;

- Fatihə deyir ki, uca Allaha gedən yol elçilərin, sadiqlərin, şəhidlərin, saleh əməli olanların yoludur;

- Fatihə deyir ki, doğru yoldan azmağın təməli pis örnəklərdir, onlar azmış qəzəbə düçar olmuşlar;

- Fatihə Allah, ər-Rəbb, ər-Rəhman, ər-Rəhim, əl-Malik adlarını tanıdır;

- Fatihədə insan bu sifətləri ilə tanınan uca Allaha yönəlir, “yalnız Sənədeyir, şirkə yol aça biləcək hər düşüncə əməli rədd edir, başqasına qulluğun, başqasından istəməyin haram olduğunu vurğulayır;

- Fatihədə qulluq (ibadət) yardımdan öncə gəlmişdir, ancaq Sənə qulluq etdiyimizə görə ancaq Səndən istəyirik, yəni qulluq yardıma yol açır;

- Fatihə deyir ki, insan uca Allahın yardımına möhtacdır;

- Fatihə deyir ki, uca Allahdan istənəcək ən önəmli nemət hidayətdir;

- Hidayət doğru yoldur, onu istəyən insan (insan hidayəti istəməlidir), ona yönəldən uca Allahdır;

- Fatihə deyir ki, mərifətsiz (uca Allahı tanımaq) ibadət olmaz, öncə Onu tanı (Fatihə ilk ayələrində uca Allahı tanıdır);

- Fatihə deyir ki, ümmət olun, surədə ümmət vurğusu daşıyanbizvar: “Ancaq Sənə qulluq edirik (biz), ancaq Səndən istəyirik (biz), bizi doğru yola yönəlt”, İslam ümmətinin bir parçası ol, ey insan!;

- Fatihə deyir ki, tərbiyədə ümmət şüurunu ilk sıraya qoyun, övladlarınıza ümmət şüuru verin, uca Allahın ipinə (Qurani-Kərimə) sımsıx sarılın, Ondan ayrılmayın, vəhdətdə bərəkət, parçalanmada zillət var;

- Fatihədə Allah-insan münasibətlərinin dəyişməz ölçüləri var: Allahdan insana rəhmət, vəhy enir, insandan uca Allaha dua, ibadət yüksəlir;

- Fatihəla ilahə illallah” (“Allahdan başqa ilah yoxdur”) tövhid cümləsinin açılımıdır;

- Fatihə kimlər kimi olun əmri verirnemət verilənlər kimi olun!;

- Fatihə kimlər kimi olmayın əmri verirazmışlar qəzəbə düçar olanlar kimi olmayın!;

- Fatihə Allahla insan arasında bir müqavilədir. İlk üç ayə Allahı tanıdan bir həmddir (öygü, tərifdir). Son üç ayə insanı tanıdan bir duadır. Ortadakı ayə (“ancaq Sənə qulluq edirik, ancaq Səndən istəyirik...”) müqavilənin mətnidir. Allah Rəsulunun sünnəsi ilə sabit olanaminmüqavilənin altındakı imzadır. O buyurur: “Fatihə oxuyan insana mələklər amin deyər. Kimin amini mələklərin amini ilə üst-üstə düşərsə, onun duaları qəbul olunar”. İnsanı dəyişdirmə gücü olan, gerçək fateh adına sahib Qurani-Kərim insanın ürəyinin qapılarını Fatihə açarı ilə açar”; (Mustafa İslamoğlu, Kuran surelerinin kimliyi, İstanbul, 2011, s. 21)

- Fatihənin mövzuları ilə bağlı görkəmli təfsir alimi Səid Havva bu ümumiləşdirici sözləri yazır: “Fatihə surəsinin ümumi mənalarını qısaca belə ifadə etmək olar: yeddi ayədən ibarət olan bu şərəfli surə uca Allaha həmd etməyi, Onu şanına layiq bir şəkildə uca sifətlərindən ayrılmayan gözəl adlarla xatırlayıb öyməyi, din günü olan ölümdən sonra dirilməyi, zikri, Allahın qullarını Ondan istəməyə irşad etməsini, öz gücünə güvənməməyi, ibadəti yalnız uca Allaha xas qılmağı, yalnız Onun uluhiyyətini qəbul etməyi, Onu ortağı, bənzəri olmaqdan tənzih etməyi, dosdoğru din olan sirati-müstəqimə yönəltməsini Ondan istəməyi bu dosdoğru yol üzərində sabit qılmasını (ayırmamasını) diləməyi ehtiva edir. Bu dosdoğru yol hesab günündə nəim cənnətlərində olan, bu dünyada insanlara doğru yolu göstərən elçilərin, sadiqlərin, şəhidlərin, salehlərin yanına aparır. Beləliklə, bu surə hesab günü nemət verilmişlərlə birgə ola bilmək üçün insanı saleh əməllərə təşviq edir, batil yolla gedənlərlə birlikdə olmamaq üçün azmışların qəzəbə düçar olmuşların yolundan çəkindirir”; (Səid Havva, əl-Əsas fit-təfsir, İstanbul, 1989, s. 40-41)

- bu surə Qurani-Kərimin məna, bilgi hökmlərini özət biçimdə ehtiva edir. İlahi kitabın hədəfi insanların bu dünyadakı həyatının uca Allahın iradə, riza nizamına uyğun olmasını təmin etmək, onu axirət səadətinə qovuşdurmaqdır. Bu hədəfin gerçəkləşməsi üçün əmr yasaqlara ehtiyac var. İnsan bilməli, inanmalıdır ki, bu əmr yasaqların qaynağı mülkün gerçək sahibi olan uca Allahdır. O, insanın imanını dəstəkləmək üçün mükafat cəza vəd etmiş, cənnət cəhənnəm yaratmışdır: “... Qurani-Kərimin bilgi, tərbiyə təlimatla bağlı bütün məzmununubilinməsi, inanılması zəruri olanlaredilməsi zəruri olanlarolaraq iki yerə bölmək olar. Birincisində Allah, peyğəmbərlik, qeyb aləmi ilə bağlı bilgilər, öyüdlər, misallar, hikmətlər, qissələr yer tutur. İkincisində isə ibadətlər, həyat nizamı kimi əməli, əxlaqi hökmlər, təlimlər var. Fatihə surəsi bunları ya sözü, özü (mesajları) ilə ehtiva edir, ya da bu məsələlərdə ağılın önünü açaraq onlara işıq tutur”; (Kuran yolu, türkce meal ve tefsir, Ankara, 2003, s.4)

Fatihə surəsindəhəmd Allaha məxsusdurayəsi uca Allahın həmdə (öygüyə, tərifə, ucaltmaya) layiq bütün sifətlərini əhatə edir, “aləmlərin rəbbiifadəsi yaratma feili sifətlərini, Rəhman Rəhim adları uca Allahın insanlara rəhmət mərhəmətindən qaynaqlanan din qaydalarını, “cəza hesab gününün sahibitəyini qiyaməti axirəti, “yalnız Sənə qulluq edərikayəsi iman, ibadət sosial nizamı, “yalnız Səndən istəyərikcümləsi əməllərdəki ixlası (şirksiz imanı, ibadətlər bir tək Onun rizasını qazanmaq üçündür), tövhidi (Allahdan başqa ilah yoxdur, Ondan başqasına qul olmaq, Ona məxsus sifət feilləri başqa bir varlığa aid etmək haramdır) əhatə edir;

Bizi doğru yola yönəltayəsi ibadət, nizam, düşüncə əxlaq ölçülərinə, “nemət verdiklərinin yoluna ...” ifadəsi keçmişdə yaşamış örnək nəsillərə, millət cəmiyyətlərə, “qəzəbə düçar olmuşların azmışların yoluna deyilbölməsi ibrət olan (yaxşıdan örnək, pisdən ibrət alınar) keçmiş topluluqlara işarə edir: “... Deyilə bilər ki, bəsmələnin əvvəlindəkıbiədatından başlayaraq bəsmələyə, sonra Fatihəyə, davamında bütün Qurani-Kərimə doğru ilahi sirlər pərdə-pərdə açılmaqda, içi mənalarla dolu dar həcmdən geniş həcmlərə doğru irəliləyən ilahi tərbiyənin işığı aləmlərə yayılmaqdadır. “Biədatındakımusahəbə” (“bərabərlik”) istianə” (“yardım istəmə”) mənaları qul ilə Allah münasibətinin, dolayısı ilə dinin hədəfinin bütününü əhatə edir. Bəsmələnin yerdə qalan bölməsi ilə Fatihə bu münasibəti (yol ikiyönlüdür: insandan uca Allaha, uca Allahdan insana-insandan Ona qulluq, əməl, dua yüksəlir, Ondan insana rəhmət, xeyir, bərəkət enirS.H) daha da genişləndirərək davam edir, o biri surə ayələr bunlarla bir bütünlük yaradaraq hər qabiliyyət zehin səviyyəsinə uyğun üslublarla açıqlığa qovuşur”. (Kuran yolu, göstərilən qaynaq, s. 4-5)

6) İSTİAZƏŞEYTANIN ŞƏRİNDƏN UCA ALLAHA SIĞIN!

İstiazəsözünün mənasışeytandan uca Allaha sığınmaqdır. İstiazənin açılımıƏuzu billahi minəş-şeytan-ir rəcimcümləsidir, anlamıqovulmuş şeytandan Allaha sığınıramdır.

Mömin hər işə istiazə ilə başlayar. Fatihəsiz qiraət (namazdakı oxu) olmadığı kimi, istiazə olmadan da Fatihə yarımçıq qalar. Biz namaz qılarkən öncə bədənimizi pisliklərdən təmizləyirik. İstiazə ağıl, qəlb ruhumuzu şeytanın vəsvəsələrindən, bütün mənəvi kirlərdən arındırmaqdır. İstiazə niyyət təmizliyidir, niyyət bir işi hansı məqsədlə yerinə yetirdiyini bilmək, işinin mənasını qavramaq, özünü uca Allahın hüzurunda hiss etmək, Onun səni gördüyünə, bildiyinə, eşitdiyinə inanmaqdır. Bu hal içində olan insana şeytan vəsvəsə verə bilməz, uca Allah buyurur ki, mömin (varlığını Ona təslim etmiş insan) qullarıma şeytanın təsir imkanı yoxdur. (Nəhl, 16/98-100) İstiazə insana bu ölçüləri verir:

- istiazə etmək ilahi əmrdir: “Quran oxuduğun zaman qovulmuş şeytandan Allaha sığın”; (Nəhl, 16/98)

- Qurani-Kərimdən hər hansı bir ayəni oxumazdan öncə istiazə edilməlidir;

- hər işə istiazə ilə başlamaq doğrudur;

- şeytan insanın açıq düşmənidir;

- şeytan insanı doğru yoldan çıxarmağa çalışır;

- uca Allahın qovduğu, rəhmət bərəkətindən uzaq etdiyi varlıq insana dost ola bilməz;

- şeytanAdəm üçün səcdə et!” əmrini yerinə yetirməmişdir;

- şeytan təkəbbürlü olduğuna görə mələklər aləmindən qovulmuşdur;

- təkəbbürlü olanlar şeytanın dostlarıdır, onları şeytanın aqibəti gözləyir;

- şeytanın vəzifəsi insanları uca Allahın yolundan, rizasından, xeyir bərəkətindən ayırmaqdır; (Əraf, 7/11-17)

Ardı var...

 Siracəddin Hacı

0.024362802505493